24 Julai 2010

PERTANDINGAN BLOGGING 2010 - ENTRI KELAPAN


Selamat sejahtera semua!
Anda semua sihat-sihat sahajakan?
Apalah nasib, saya kurang sihat.
Saya menghidapi flu dan sakit tekak.
Tapi tak mengapa.
Hahaha, baiklah, seperti apa yang saya janjikan, saya akan berkongsi pula tentang MEMINANG.

Setelah peringkat merisik sudah diselesaikan, pihak keluarga lelaki akan menetapkan hari untuk menghantarkan rombongan peminang.
Kaum keluarga terdekat pihak lelaki akan mengurusi ini semua dan ia dilakukan untuk menyatakan tujuan mereka yang sebenarnya.
Saudara-mara kedua-dua belah pihak akan berunding untuk menetapkan tarikh dan juga masa yang sesuai untuk adat BERTUNANG yang akan saya kongsikan di entri yang kelapan.
Perbincangan tentang hantaran dan juga jumlah rombongan ini semua akan diadakan agar ia memudahkan pihak perempuan yang akan menyediakan persiapan.

Baiklah, sampai disini sahaja entri saya kali ini.
Harap informasi ini dapat membantu anda.
Sekian terima kasih. Assalammu'alaikum. :D



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengapa Remaja Keluar Dari Rumah?

a comic strip!